Detachering
Detacheren is het in- en verhuren van tijdelijk personeel. Vaak gebeurt dit op basis van overeenkomsten (Mantel- en Deelcontract). Het detacheringsbureau heeft zowel eigen personeel in dienst, huurt deze in van een collega detacheringsbureau of huurt ZZP’ers in. Omdat het detacheringsbureau de opdrachtnemer is, loopt het detacheringsbureau in gevallen van eigen personeel de werkgeversrisico’s bij ziekte (doorbetaling van het loon) en bij ontslag (ontslagvergoeding), de eindklant niet. Detachering is één van de meest veilige opties voor het inlenen van tijdelijk personeel, dit geldt ook voor de gedetacheerde.
Werving en selectie
Werving en selectie, ook wel Recruitment genoemd, verwijst naar het proces van aantrekken, selecteren en aanstellen van geschikte kandidaten voor een (vaste) baan of tijdelijk werk, in opdracht van een opdrachtgever. De praktijk toont dat werving en selectie voor vaste aanstelling hier het meest voorkomend is. Een goed werving- en selectieproces is strategisch belangrijk voor ondernemingen om concurrerend te blijven.
De IT is een dynamische wereld waarin de ontwikkelingen elkaar in hoog tempo opvolgen. Dit zorgt voor een turbulente arbeidsmarkt waarbij de gemiddelde IT-functie nog nauwelijks een statische functieomschrijving heeft. Als specialist in ons vakgebied zijn wij uitstekend in staat om trends te herkennen.
Contract to Permanent
Contract to Permanent, oftewel een DetaVast-constructie, detacheringsovereenkomst met overname, is een inmiddels al bekende vorm van detacheren waarbij het traditionele detacheren wordt gecombineerd met werving en selectie. Een opdrachtgever of inlener sluit een detacheringsovereenkomst af waarbij de ingehuurde medewerker al van begin af aan de arbeidscondities van de opdrachtgever of inlener voldoet. Als ware alsof hij direct in dienst is van de opdrachtgever of inlener. Verder is in de detacheringsovereenkomst vastgelegd dat de medewerker na de periode van detachering de intentie heeft om in dienst te treden van de opdrachtgever of inlener, indien beide partijen (kandidaat en opdrachtgever) met elkaar een goed gevoel hebben.